Az előző bejegyzésekben megmutattam a szállítási és fizetési módok beállítását, és a rendelési állapotokról is beszéltem. Most végigvezetlek egy rendelési folyamaton a rendelés beérkezésétől a lezárásig.
Amikor belépsz az adminisztrációs felületre azonnal tájékoztatást kapsz az új rendelésekről. Egyrészt a fejlécben a kis kosár ikon jobb felső sarkában látható szám is jelzi az új rendeléseket, valamint a rendelések grafikonon is láthatod, ha új rendelés érkezett.
Magukat a rendeléseket az Eladás / Rendelések menüpontban tudod megnézni és kezelni.
A termékek doboz külön magyarázatra is érdemes.
Nézzük most magát, a rendelés feldolgozását. Amikor a vásárló véglegesíti a rendelését, a rendszerünk elküldi neki az automatikus visszaigazoló levelet. Ezt követően már a te dolgod a rendelés további kezelése. A rendelés teljesítésétnek konkrét folyamata minden esetben az adott üzlettől függ, én most egy olyan speciális esetet fogok megmutatni, amikor a rendelés teljesítéséhez rendelni is kell a termékből, hiszen a szövet bociból kettővel kevesebb van mint amennyit a vásárlónk szeretne.
Ebben az esetben azzal kezdem, hogy tájékoztatom a vásárlót, hogy a kért termékeket rendelni kell. Ezt a Napoló dobozban a beszerzés alatt saját állapot beállításával tudom megtenni.
Az Árujegyzéket a rendelés adatlapján a jobb felső sarokban látható Árujegyzék gombra kattintva készíthetjük el. Ez gyakorlatilag az adott termék rendeléshez való hozzárendelését jelenti. Az árujegyzékbe vétellel kerül ki a termék tényelgesen a raktárból. A rendelt termékeket nem kötelező egyszerre árujegyzékbe venni, akár termékenként külön-külön is megtehetjük. Jelen esetben is lehetőség van rá, hogy a raktáron levő termékeket árujegyzékbe vegyük, majd a további termékek beérkezésekor a hiányzó szövet bocikat is beletegyük. Most az egyszerűség kedvéért egy lépésben fogom csinálni.
Árujegyzékbe csak olyan termék vehető, ami raktáron van, ezért amikor beérkezett a forgalmazótól a megrendelt áru, akkor azt először raktárba kell tenni, a sorozat 5. részében írt módon.
A termék adatlapján attól függően, hogy egyszerű, vagy beállítható termékről van szó, a készlet, vagy az összekapcsolt termékek menüpontban növelheted a készeletet.
Ezt követően már el lehet készíteni az árujegyzéket a rendelés ablak jobb felső sarkában található Árujegyzék gombra kattintva. A megjelenő ablakban tudod megadni azt, hogy melyik raktárból hány darab terméket szeretnél az adott rendeléshez rögzíteni.
Az árujegyzék elkészítése után a termék adatlapján a raktárkészlet a következőképpen fog kinézni:
Az árujegyzék elkészítése után néhány változás figyelhető meg a rendelés adatlapján.
Most a vásárló tájékoztatására beállítjuk a termék beérkezett saját állapotot, valamint mivel előre utalással történő fizetést választott, ezért a fizetésre vár állapotot is. Ez után a Napló ablakban a következő szerepel:
A fizetés beérkezését követően már nincs más dolgunk, mint a termékek elpostázása a megadott címre. Ezt szintén a rendelés adatai ablak jobb felső sarkában látható gombra kattintva tehetjük meg, melyen ezúttal nem az Árujegyzék, hanem a Postázás felirat látható. A postázás ablakban ezt látod:
Még egy kiegészítő információ. A rendelés ablak bal oldalán a Napló feliratú fülön visszamenőleg összesítve látható, hogy mikor mi történt a rendeléssel. Jelen esetben ezek az információk szerepelnek ott:
Ezt követően a rendelést lezárhatod üzenettel a rendelés ablakban a jobb felső sarokban a gombra kattintva. Ekkor a lezáráshoz beállított automatikus üzenet kerül kiküldésre, vagy megvárhadod, hogy a rendszer automatikusan lezárja a beállított idő elteltével.