Cégvezetőként elég nyilvánvaló, hogy egyszerre többféle feladatot is végzel - ahogyan valószínűleg a kollégáid is. Szinte elkerülhetetlen, hogy mindenkinek többféle tennivalóval kelljen megbírkózni amikor a cég még kicsi vagy éppen csak elindult.
Azonban ahogy a cég nő és terjeszkedik a feladatoknak ez a fajta ad-hoc megoldása egyre kevésbé tartható, mivel minden feladat egyre időigényesebb és összetettebb. Ez a fajta feladatmegoldás korlátozhatja hogy a céged olyan hatékonyan és gyorsan fejlődjön ahogy szeretnéd. Annak érdekében, hogy elérd a valódi hatékonyságot, meg kell bizonyosodnod, hogy minden feladat olyan emberhez kerül aki rendelkezik a szükséges készségekkel és idővel annak megfelelő elvégzéséhez.
Vegyük például a marketinget. A legtöbb kisvállalatnak nem hogy marketing részlege nincs, de még egy marketinges szakember sem a csapatában - legalábbis induláskor nem valószínű. Azonban ahogy telik az idő, egy marketinges jelenléte alapvető fontosságú lesz. Egy teljes munkaidőben dolgozó marketing szakember nélkül a cégvezető egyszerűen nem fogja tudni optimalizálni az üzlet a külső kapcsolatait és a reklámtevékenységét.
Tehát a kérdés az, hogy mikor kellene az első marketingest felvenned?
Sajnos nincs általánosan alkalmazható válasz erre a kérdésre, de mutatok néhány tippet amelyeket érdemes szem előtt tartani amikor azon gondolkodsz, hogy eljött-e az idő, hogy megtedd ezt a lépést.
Inkább korán cselekedj, mint későn
A marketing óriási hatással lehet az üzletedre és egy marketing szakember alkalmazása az a dolog amit érdemes inkább kicsit korábban megtenni, mint ahogy feltétlenül szükséges lenne, semhogy későbbre halaszd.
Ez három szempont miatt is nagyon fontos:
Mindez azt jelenti, hogy amikor egy kisvállalkozóban felmerül a kérdés, hogy vajon eljött-e a megfelelő idő hogy felvegyen egy marketingest, a válasz jó eséllyel egy határozott: IGEN.
A márkád bemutatása
A kisvállalkozások úgy érvényesülhetnek a legkönnyebben, ha a termékeik mások mint a versenytársaik által kínált termékek, ezért fontos, hogy pontosan meghatározd, hogy mi az, amivel a márkádat meg lehet különböztetni a versenytársakétól.
Eppen ezért egy induló vállalkozás esetén a másik kulcsfontosságú feladat megalkotni a márkához kapcsolódó történetet, bemutatkozást, amit aztán kommunikáltok. Ugyanis a leglényegesebb különbség az új vállalkozások és a már bevezetett márkákat forgalmazó cégek között, hogy míg az utóbbiakat és az ő termékeiket a vásárlók már ismerik, viszont semmit nem tudnak az új vállalkozásokról. Ez teszi annyira fontossá, hogy minél előbb kialakítsuk a márka bemutatását. Sajnos azonban ez egy nehéz feladat, ami hozzáértést és időráfodítást igényel.
Emiatt is érdemes megfontolnod, hogy amilyen hamar csak lehet alkalmazz egy marketingest, aki segíthet abban, hogy szélesebb közönség felé is kommunikáld a termékeidet. Ez különösen igaz az olyan vállalkozásokra, melyek olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak amik egy kicsit több magyarázatot igényelnek.
Ha a céged már kitermeli egy marketing szakértő alkalmazásának árát és úgy érzed, hogy a csapatodnak nincs elég ideje vagy tapasztalata hogy a lehető legjobban ellássa a marketing feladatokat, akkor ne halogasd megtenni azt a lépést, hanem vegyél fel egy szakértőt.